Celem tej metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, zwłaszcza w zakresie kształtowania pojęć matematycznych.
Treści kształcenia podzielone są na 14 bloków tematycznych:
- Orientacja przestrzenna.
- Rytmy i rytmiczna organizacja czasu.
- Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw.
- Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów.
- Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka.
- Klasyfikacja
- Pomaganie dzieciom uświadomienia sobie stałej liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują one zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność. Przybliżanie dzieciom aspektu kardynalnego liczby.
- Ustawienie po kolei, numerowanie. Przybliżanie dzieciom aspektu porządkowego liczby.
- Długość: kształtowanie umiejętności mierzenia i pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości.
- Intuicje geometryczne.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego.
- Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej ilości płynów, chociaż po przelaniu wydaje się, że jest więcej lub mniej. Mierzenie ilości płynów
- Waga i ważenie.
- Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią.
Metoda ta polega na wykorzystaniu w procesie dydaktyczno-wychowawczym różnych pląsów, zabaw muzyczno-ruchowych, tańców ludowych w celu integracji dzieci. Uczy ona współdziałania w grupie, wyzwala aktywność, pobudza dzieci do ekspresji muzyczno-ruchowej. Poprzez ćwiczenia muzyczno ruchowe w grupie ułatwia komunikację interpersonalną i uatrakcyjnia zajęcia edukacyjne